Realitní makléř je osoba jejíž pracovní náplní je zařizování prodeje či pronájmu domů, bytů, pozemků, kanceláří a dalších budov pro jejich majitele. Přestože je to přesný popis realitního makléře, nepopisuje to, co dělá právě realitní makléř každý den. Jak tedy pracuje realitní makléř?
- VEDE SVŮJ MAKLÉŘSKÝ BYZNYS
- existuje mnoho administrativních úkolů nezbytných pro dobré vedení svého byznysu, například:
- sledování lokální a regionální aktivity trhu a průmyslových novinek
- výzkum aktivních, probíhajících a ukončených nabídek
- kompletace, odevzdání a vedení papírování – realitní smlouvy, dohody a záznamy
- plánování a koordinace
- schůzek s klienty a ostatními makléři
- prohlídek domů a ukázek nemovitostí
- vývoj marketingových plánů, tvorba reklamy a letáků, promování sám sebe
- odpovídání na emaily a příchozí hovory
- vede webové stránky, sociální sítě a blogy
- mnoho realitních makléřů si na tyto věci najímá asistenta/asistentku, aby se mohli soustředit na aktivity více související s generováním příjmu
- NEPRODÁVÁ JEN DOMOVY, PRODÁVÁ I SÁM SEBE!!!
- získávání klientů je klíčové pro úspěch realitního makléře. Zde jsou činnosti, které úspěšní jedinci dělají:
- PRODÁVÁ SÁM SEBE!
- Makléřů na trhu je spousta. Musí vyčnívat v lokálním realitním trhu a být znám jako expert v oboru. Efektivní marketing mu pomůže se oddělit od ostatních. Webové stránky, aktivita na sociálních sítích, letáky, spoty v rádiu, billboardy a letáky, to vše mu může pomoci v jeho marketingové kampani.
- TVOŘÍ SI KONTAKTY!
- tvoří si kontakty skrze svou kampaň a budování vztahů. Máloco je více hodnotné než síť dobrých kontaktů.
- KAŽDÝ MŮŽE BÝT POTENCIÁLNÍ KLIENT
- Víceméně každý, koho realitní makléř potká je jeho potenciální klient, poněvadž v jisté chvíli buď pronajímá, kupuje či prodává svoji nemovitost. Jeho den bude často plný kultivací kontaktů, stejně jako schůzkami s potenciálními prodávajícími nebo kupujícími.